Nanny4All denkt mee met Kindercentrum Camelot

Hoe fijn is het als je ook als relatief kleine organisatie binnen de kinderopvang serieus betrokken wordt bij de optimalisering van een nieuw softwaresysteem als Nanny4All? Directeur Ineke van ’t Noordende en assistent leidinggevende Linda Sonneveld-Groenenberg van Kindercentrum Camelot uit Genderen prijzen zich gelukkig met de grote betrokkenheid en de probleemoplossende instelling van Marijn Kuijpers en het team van Nanny4All. “Echt bijzonder hoe zij ons bij de hand hebben genomen bij de implementatie van ons nieuwe automatiseringsysteem.”

 

Kindercentrum Camelot heeft een team van 14 medewerkers en biedt kinderopvang en buitenschoolse opvang voor zo’n 150 kinderen. “We hebben een hechte club fijne collega’s die zich primair inzet binnen de diverse groepen kinderen, maar die ook op andere vlakken een bijdrage levert. Binnen een kleine, informele organisatie werkt dat qua functies en taakverdeling toch net iets anders dan bij grotere kinderdagverblijven”, zegt Ineke. Zij staat als directeur ook gewoon tussen de kinderen in de groep en combineert dat met al haar andere taken. “De binding met collega’s, de kinderen en hun ouders zou ik voor geen goud willen missen. Persoonlijke aandacht staat binnen Camelot hoog in het vaandel.” Linda sluit zich daar volledig bij aan. “Ik besteed twee dagen per week aan kantoorwerkzaamheden en combineer dat met het werk als pedagogisch medewerker. Van ons team ben ik degene die het meest met Nanny4All bezig is.”

 

Automatiseringsysteem: compleet en gebruiksvriendelijk

Tot na de zomer van 2017 maakte Kindercentrum Camelot gebruik van the Nanny en een aantal andere administratieve programma’s. Via een nieuwsbrief werden zij door Marijn Kuijpers geïnformeerd over de lancering van Nanny4All, een compleet nieuw automatiseringsysteem voor de kinderopvang. Linda: “We waren direct enthousiast over het nieuwe systeem toen Marijn het kwam demonstreren. Het werd gelijk duidelijk dat we hier ook als kleinere organisatie veel voordeel van zouden hebben. We werken sinds september 2017 met Nanny4All en we zien na een gewenningsperiode dat die voordelen er ook echt zijn. Op het gebied van facturatie, overzicht kind-planning, contractbeheersing en in- en externe communicatie maken we mooie vorderingen. Het systeem is even compleet als gebruiksvriendelijk.”

 

Grote betrokkenheid

Op de vraag of zij het automatiseringsysteem van Nanny4All ook bij collega-kinderdagverblijven zouden aanbevelen zijn Ineke en Linda duidelijk. ”Zeer zeker. Al is het alleen al vanwege de enorme kennis van zaken en grote persoonlijke betrokkenheid van Marijn. Hij kwam bijvoorbeeld speciaal naar Genderen om een ouderavond bij te wonen om de handige App van Nanny4All aan alle ouders uit te leggen. Marijn en zijn team geven ons het gevoel dat wij net zo belangrijk zijn als iedere andere klant. Zij helpen gericht zoeken naar oplossingen die bij onze organisatie passen. Heel fijn om samen met deze partij aan de automatisering te werken.”